פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 2004, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
לפני עשר שנים זה כבר התחיל, אבל רק מעטים ידעו שהשיווק עובר לאינטרנט. לכן המשכנו כולנו לעסוק בשרשרת של שיווק ופרסום והיה לנו טוב: מה שאתה לא יודע, לא מציק לך. אבל עכשיו הסתיים העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, וכולנו כבר שמענו על כך ש''כולם עושים המון כסף באינטרנט'' אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי בנושא רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם להכנס ולהתקדם לעולם החדש של השיווק. אבל, אני מעדיף שקודם כל תקראו על נושא המאמר עצמו ורק אחר תלחצו על הלינק (לכן הכתובת כאן לא מופיעה כלינק, אלא רק למטה במשבצת). תעשו כך, ותקבלו גם את הספר וגם עוד כמה הפתעות מעניינות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
שיווק סיגריות
לאחרונה חל גידול משמעותי בבולטות האותיות של אזהרת משרד הבריאות על הנזק שגורמות סיגריות למעשנים. כמה דברים ניתן להבין מכך. למשל שדינמיקת הכסת"ח פועלת לטובת כולם (כמעט): משרד הבריאות אמר את דברו, ומכריח את היצרנים והמפיצים לפרסם את האזהרות. המפרסמים למדו שהאזהרות אינן מורידות את הביקוש. עד כדי כך, שלאחרונה נראה שהגיעו למסקנה שככל שהאזהרות בולטות יותר, כך השפעתן קטנה יותר.
הרי לא מדובר כאן בצרכנות רציונלית, ואפילו לא אמוציונאלית: המעשנים הם מכורים, בין אם יודו בכך ובין אם לאו. מכורים תמיד ימצאו צידוקים והסברים למעשיהם, וידוע שכל מעשן מכיר אחד שסבתא שלו עישנה עד גיל מאה, ולעומתה עשרה שנפטרו צעירים למרות שלא עישנו. חוץ מזה, המעשנים נהנים לעשן , והאזהרות הן מפני סכנות שנראות כל כך רחוקות ומודחקות, עד שהן מעמידות את כולן בקטגוריה של "לי זה לא יקרה".
בקיצור, למעשנים זה לא יעשה כלום, משרד הבריאות יצא ידי חובתו, והמפיצים והיצרנים מגנים על עצמם מפני תביעות עתידיות, שהרי הפעם אי אפשר להגיד שלא הזהירו את הציבור, ואפילו באותיות קידוש לבנה.
והנתונים?
1. מספר הנפטרים כתוצאה ממחלות הקשורות בעישון בישראל גדול בכל שנה ממספר הנספים בתאונות דרכים ובפיגועים גם יחד, כפול עשרה מונים (נתוני משרד הבריאות).
2. מספר המעשנים, במיוחד בקרב הנוער, אינו יורד.
3. במקומות ציבוריים אכיפת החוק למניעת עישון אפסית.
אבל מול כל זה חייבים להודות: הצד הקריאטיבי של חלק מהפרסום לסיגריות מקבל ציון גבוה, בלי קשר לתוצאות הסופיות (או הסופניות).
לפני עשר שנים זה כבר התחיל, אבל רק מעטים ידעו שהשיווק עובר לאינטרנט. לכן המשכנו כולנו לעסוק בשרשרת של שיווק ופרסום והיה לנו טוב: מה שאתה לא יודע, לא מציק לך. אבל עכשיו הסתיים העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, וכולנו כבר שמענו על כך ש''כולם עושים המון כסף באינטרנט'' אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי בנושא רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם להכנס ולהתקדם לעולם החדש של השיווק. אבל, אני מעדיף שקודם כל תקראו על נושא המאמר עצמו ורק אחר תלחצו על הלינק (לכן הכתובת כאן לא מופיעה כלינק, אלא רק למטה במשבצת). תעשו כך, ותקבלו גם את הספר וגם עוד כמה הפתעות מעניינות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
שיווק סיגריות
לאחרונה חל גידול משמעותי בבולטות האותיות של אזהרת משרד הבריאות על הנזק שגורמות סיגריות למעשנים. כמה דברים ניתן להבין מכך. למשל שדינמיקת הכסת"ח פועלת לטובת כולם (כמעט): משרד הבריאות אמר את דברו, ומכריח את היצרנים והמפיצים לפרסם את האזהרות. המפרסמים למדו שהאזהרות אינן מורידות את הביקוש. עד כדי כך, שלאחרונה נראה שהגיעו למסקנה שככל שהאזהרות בולטות יותר, כך השפעתן קטנה יותר.
הרי לא מדובר כאן בצרכנות רציונלית, ואפילו לא אמוציונאלית: המעשנים הם מכורים, בין אם יודו בכך ובין אם לאו. מכורים תמיד ימצאו צידוקים והסברים למעשיהם, וידוע שכל מעשן מכיר אחד שסבתא שלו עישנה עד גיל מאה, ולעומתה עשרה שנפטרו צעירים למרות שלא עישנו. חוץ מזה, המעשנים נהנים לעשן , והאזהרות הן מפני סכנות שנראות כל כך רחוקות ומודחקות, עד שהן מעמידות את כולן בקטגוריה של "לי זה לא יקרה".
בקיצור, למעשנים זה לא יעשה כלום, משרד הבריאות יצא ידי חובתו, והמפיצים והיצרנים מגנים על עצמם מפני תביעות עתידיות, שהרי הפעם אי אפשר להגיד שלא הזהירו את הציבור, ואפילו באותיות קידוש לבנה.
והנתונים?
1. מספר הנפטרים כתוצאה ממחלות הקשורות בעישון בישראל גדול בכל שנה ממספר הנספים בתאונות דרכים ובפיגועים גם יחד, כפול עשרה מונים (נתוני משרד הבריאות).
2. מספר המעשנים, במיוחד בקרב הנוער, אינו יורד.
3. במקומות ציבוריים אכיפת החוק למניעת עישון אפסית.
אבל מול כל זה חייבים להודות: הצד הקריאטיבי של חלק מהפרסום לסיגריות מקבל ציון גבוה, בלי קשר לתוצאות הסופיות (או הסופניות).
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.